torstai 5. kesäkuuta 2008

Täydellinen päivä

Aamulla havahduin tavalliseen aikaan kuuden jälkeen, mutta jatkoin unia. Heräsimme Hemun kanssa vasta 8.15, mikä on ihan tavattoman ylellistä, yleensä aamumme alkavat huomattavasti aikaisemmin.

Aamupalailun lomassa nautiskelin lomapaheestani: Täydellisten naisten uusinnat Nelosella, ihan alusta alkaen. Sarjahan on ihan täyttä hömppää, mutta jokin siinä koukuttaa. Olen myös testannut ja saanut kahdesti saman tuloksen. Itsekin sitä epäilin jo ennen testiä. Arvaatko sinä, kuka minä olen?

Aamupäivääni piristi vielä Tuutun kommentti edellisestä postauksesta, kiva kuulla sinusta! Muuten olin vain ihan laiskana, virkkasin ufostani kappaa, esittelen sitten, kun on valmista.

Valmiiksi tuli Gedifran Tiago -langasta (puolet silkkiä, puolet viskoosia) Ziinan ohjeella tehty Kevät-huivi minikokoa, siitä tuli itselleni päähuivi täksi kesäksi. Lankaa meni vajaa 50g, 4,5:n puikot. Tämän ihan oikeasti pingotinkin. Virkkasin nurkkiin pienet pätkät ketjusilmukkaketjua, jotka vahvistin kerroksella piilosilmukoita. Noin se on helpompi solmia. Käytin huivia loppupäivän, toimi mainiosti, on mulle sopivan kokoinen ja lanka on aika karheaa, joten huivi pysyy minun liukkailla hiuksillani eikä putoile.

Täydelliseen päivään mahtui kaksi isoa urakkaa. Toinen oli hankkia Hemulle sandaalit. Jätkä ei ole yhtään innostunut vaate- tai kenkäkaupoilla kulkuun. Vaatteet pystyn ostamaan kokolapun ja näppituntuman perusteella, mutta kengät on sovitettava, Hemun jalat tarvitsevat oikeanlaiset kengät ja lisäksi jaloissa on yhden numeron kokoero, joten tarvitaan vähän kompromissia kokonumeron suhteen. Lopulta sain kiristettyä, lahjottua ja uhkailtua jätkän kaupungille ja Sokokselta löytyi toisella sovittamalla sopivat sandaalit. Huuuuh! Huokaisin helpotuksesta, nyt on poloisella kengät eikä tarvitse näillä helteillä kulkea lenkkareissa.

Toinen urakka oli hommata toimiva kastelusysteemi takapihalle. Siellä ei ole vesipistettä, joten päätin, että hommataan letkuviritys, johon saa vettä keittiön raanasta. Letku, letkukela ja liittimet löytyivät helposti. Olin mitannut hanan halkaisijan. Mutta ois pitänyt tietää myös kierteen mitta. Siis liittimissä oli isot kierteet ja hanassa pienet.Tai jotain. Joo. Miksei?????? näitä juttuja voi tehdä yhdenlaisiksi? Joku insinööri näitäkin suunnittelee naisihmisten kiusaksi. Tunnustin jo tekstiviestitse toverille, että nyt olis itsellisen naisen taloudessa tilaa miehelle...

Laukkasin kaupassa, toisessa, kolmannessa, ei tulosta. Jossain mut katsottiin pihalle eikä ees kysytty, mitä etsin. Jossain kysyttiin, mutta ei sellaista ole olemassakaan, mitä etsin. Lopulta minut neuvottiin putkiliikkeeseen, jossa selitin taas ongelmani ja kysyin, että miksi on niin vaikeaa. Setä nauroi minulle, mutta etsi sopivat partikkelit, lupasi, että näillä toimii ja että saan tuoda ne takaisin, jos eivät passaa. Kyseli huolehtivasti, että onko mulla klemmari (onneksi tajusin, ettei tarkoittanut paperiliitintä), kun kerroin, ettei ole, kaivoi sellaisenkin hyllystä ja tarkisti, onko mulla ruuvimeisseli, jolla klemmari kiristetään... Se sentään löytyy itseltä. Kun liikkeessä vielä kävi Visa Electron, olin lähinnä valmis purskahtamaan itkuun ilosta.

Kun vesiongelma oli ratkaistu, alkoi Lyyti kirjoittaa. Hemu pesi parvekkeen laatat, ne kuivuivat auringossa vikkelään ja samalla tuli kasteltua nurmikko huolella. Kun sitten tavarat oli aseteltu paikoilleen, näyttää parvekkeella aikas mukavalta:

Kyllä tuolla kelpaa istuskella. Suuri Käsityölehti, Kodin kuvalehti ja Kotimaa odottavat lukemista. Ruispalaa homejuustolla, Metsämarjavissyä, ulkona lämmintä vieläkin 25 astetta, tiskitkin tiskattuna ja pyykki pian kuivumassa. Totaali-ihana lomapäivä.

17 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Onnea täydellisestä lomapäivästä ja arjen pienistä iloista. Olipa mukava kurkistaa teille :0)

Riikkis kirjoitti...

Kiva, kun kävit! Minä kanssa kävin jo teillä, mutten vielä kommenteerannut.

Anonyymi kirjoitti...

Olet Lynette??Mulle tuli Lynette ja Susan.Tänään ehkä olin Susan,kun en saanut blondin siskoni kanssa maalipurkkia auki(piti soittaa siskon miehelle,oma kun on Dallasissa).Kumminkin hiomakoneella(jonka mies minulle osti,että voin remontoida ilman häntä)hionut kattoa koko päivän,niin vähän noloa oli tuon maalipurkin kanssa.Koin myös nöyryyttäviä hetkiä,kun prismassa selitin myyjäsedälle millaista maalia ja pintaa varten tarvitsen maalitelaa!Miten noille miehille pitää kaikki selittää niin vaikeasti/tarkkaan???Ihanaa että Hemu auttaa sua!Mukavia lomapäiviä edelleen!
Sari

Riikkis kirjoitti...

Kiitos Sari, mukavia päiviä teillekin. Vaikka tuo remontointi... ei kuulosta ihan lomahommalta.

Ja EN totisesti tajua, miten noi miehet ei voi noita asioita tajuta yksinkertaisesti. Putkiliikkeen setäkin kyseli multa, että minkä kokoinen ostamani letku oli... Mistäs minä semmoista tietäisin, kun olin vaan keskittyneesti mitannut sen raanan halkaisijan. Luulis, että yhellä mitalla selviää, mutta ehei.

Ja tuosta arvauksesta. Olen ehdottomasti, totaalisesti, täydellisesti, ilman varaustakaan, Susan...

Sennie kirjoitti...

Voi mahtava juttu, ihana lomapäivä!!!!!
Vai Susan olet, ettei tulisi mustakin sama :) Hassua että monen kuukauden tauon jälkeen tänään just katoin yhden netistä :)
Nyt tsekkaamaan kuka mä oon, ja sit omaan blogiin luokkaretkikuvia...

Anonyymi kirjoitti...

Just niin,kysellä nyt jonkun letkun kokoa,hoh hoijaa;-)
Ai Susan,mä Lynetteä arvailin,kun olet kuitenkin käsityö/puutarha/kodinhoito yms ihmisiä enemmän kuin Susan..Sarja on kyllä loistava.Harmi kun en ehdi uusintoja katsoa.Aamuisin katsottava Serranoja.
Sari

Anonyymi kirjoitti...

Käväisimme Anttilassa (oltiin humputtelemassa) ja Muru löysi kivan puisen "pelin." Neuvoin, että siihen laitetaan jalat, kantapäät reunaa vasten ja sitten tuo puuosa näyttää numeron. Muru totesi että "kaksiviisi" ja halusi vielä leikkiä sillä.
Voi kun jalan mittaaminen olisi aina noin helppoa...
:-) Sandaalit lähti meilläkin mukaan.
-Murun äitee

Anonyymi kirjoitti...

Nyt löytyi joku muukin joka on koukussa Täydellisiin naisiin. Enpä olisi sinua Susaniksi veikannut, kun monet äijienkin hommat sujuvat näppärästi. Minäkin heti testiä tekemään... Lynette ( Ja toisella kerralla Bree. Huiii, täytynee löysätä nutturaa.)Nautitaan lomasta ja auringosta ! Kirsi

Riikkis kirjoitti...

Sari, noi miehet keskittyy epäolennaisuuksiin, siinäpä se. Minä en oo koskaan kattonut Serranoja, moni tuttu on siihen koukuttunut, minä en osu koskaan siihen aikaan kattomaan.

Sennu, vaadin saada tietää, mitä sinä sait testistä! Jotenkin... Jotenkin... Oisko meillä sukuvikaa siinäkin suhteessa?

Murun äitee, sä olet nero! Loistava keksintö teidän numeroista kiinnostuneen pienen kanssa, wau. Olen vaikuttunut!

Kirsi, ihanaa, että sinäkin olet koukussa ;) Miten niin Bree? *Ihmettelee syvästi*. Minä oon Susan koskapa ensin teen ja sitten vasta ajattelen... Ja sitten aina sattuu ja tapahtuu.

Sennie kirjoitti...

Illalla kun tein testin, musta tuli Lynette. Toisaalta joo, se kaoottisuus lasten kanssa, mutta jäi vaivaamaan kun siinä sanottiin jotain uran jättämisestä perheen takia. No se en oo minä, oon aina halunnut suurperheen kotiäidiksi. Eli tänään tein testin uudestaan, ja vain 1 vastaus vaihtui (eilen pähkäilin kahden välillä), musta tuli: Ta-Daa....!!!!!! Susan!!! Jota siis olin itse epäillytkin. Olen jopa yhtä kömpelö, näkisitpä kaksi uutta mustelmaa jaloissani, ovat komeat :-D

Sennie kirjoitti...

Haa, pakko oli testata lisää. En päässyt Oletko täydellinen nainen testissä tokaa kysymystä pidemmälle, eli se jäi. Unelmien miehestä sain pisteet 13/34 (13%) ja siinä luki:
"Valitsit miehen, josta löytyy vähän särmääkin. Sopii sellaiselle, joka kaipaa elämään pientä säpinää."
Heh :) Teitkö sä tuota?

Riikkis kirjoitti...

En tehny tuota toista, pitää tehdä, kun palataan Virroilta

Terv. toinen Susan...

Saina kirjoitti...

Ihanan näköinen parveke, ja ihana että Hemu auttoi Mamaa!

Olen vähän jälkijunassa täällä, mutta kiva käydä kurkkailemassa mitä teille kuuluu!

Pitäkää hauskaa Virroilla!

Susan täällä kanssa... heh.

Riikkis kirjoitti...

Sennu, siis Susan... Tein täydellisen naisen testin ja tulos oli aika odotettava ja samalla vähän masentava:

"Olet kaikkea muuta kuin täydellinen nainen. Emme oikein voi suositella muuta kuin että hanki itsellesi elämä."

Tuosta miestestistä sain saman tuloksen kuin sinä, joten meillä Susaneilla taitaa olla samanlainen miesmaku :)

Vai miten kävi Saina-Susanin tässä testissä?

Saina kirjoitti...

Haha! Tämäkin taitaa olla sukuvika, sillä tuli sama tulos mies testistäkin. :-D

Tervetuloa kotiin, kiva että oli hyvä reissu!

Riikkis kirjoitti...

Arvasin, Saina! Arvasin!

Sennie kirjoitti...

Hih, tää on kyllä ollut niin naurettavan ihana kommenttien sarja :)
Ja Riikkis, piti vastata sun meiliin tänään(kin), vaan ei. Nyt uni voittaa, jos saisi valon pois vielä torstain puolella...
Näköjään olet ollut ahkeralla tuulella, kaikenlaista valmista, hyvä hyvä (kun luin uudempia postauksia, kommentointi jääköön tähän.......)