tiistai 31. elokuuta 2010

Lähtö

älä tule mun jälkeen ikkunaan enää katsomaan
älä anna mitään mukaan, mulla kaikki on mitä tarvitaan
sattuu ja repii jos kysyy
luoja me miksi näin erotaan
silti lähteä mun täytyy
että palata joskus mä tänne saan


ja voi olla että siellä on kylmä
voi olla että siellä sataa
ja voi olla ettei kukaan mua siellä niinkuin
sinä täällä kaipaa
ja voi olla että kaikki olis täällä paljon helpompaa
silti lähteä mun täytyy
että palata joskus mä tänne saan


ja mä oon helvetin huono kiittämään siitä
mitä sä minulle annoit
ja helvetin huono selittämään, kun en ymmärrä itsekkään
mä miksi aina teen samat virheet uudestaan ja uudestaan
silti lähteä mun täytyy
että palata joskus mä tänne saan


ja joku kukkii toukokuussa,
toisen vuoro on syksyllä
ja joku ei kuki koskaan
ja jonkun täytyy vaan etsiä
ja on aina niitä jotka tietää miksi
ja niitä, jotka ei milloinkaan
siksi lähteä mun täytyy,
että palata joksus mä tänne saan


siis älä tule mun jälkeen
ikkunaan enää katsomaan
älä anna mitään mukaan,
mulla kaikki on mitä tarvitaan.

- Sir Elwoodin hiljaiset värit, levyltä Varjoissa vapaan maailman -

3 kommenttia:

Liinu kirjoitti...

<3

Anonyymi kirjoitti...

Mitä kuuluu? Olipa haikeat, mutta kauniit sanat.
Sari

Riikkis kirjoitti...

Kiitos, tyttäret.

Sari, kuuluu hyvää. Paljon on ollut touhua ja menemistä, tekemistä, hommaamista, kauheesti ei ole ollut ylimääräistä puhtia, näkyy siinäkin, ettei paljon ole postattu.

Tuo biisi (kuten muukin Elwoodin tuotanto) on niin ihanan riipaisevan kaunista. Harmitti etten löynnyt Youtubesta tätä, oisi tullut sävelkin jaetuksi.