perjantai 11. joulukuuta 2009

Murremeemi

Kirjoita lauseet niin kuin sanot ne.

Siskoni punainen mekko mahtuu myös minulle.
Mun siskon punanen mekko mahtuu mulleki(n).

Tarvitsetko apua kirjoitustehtävässä, jonka maantiedon opettaja antoi?
Tarviitko apua maantiedonopen antamas kirjotustehtäväs?

Hyvä on, tehdään niin kuin sinä ehdotit.
Ookoo, tehään niinku sä ehotit.

Isäni äiti kertoi hakevansa meidät noin kello 17.45.
Mummu sano hakevansa meidät siinä varttia vaille kuus.

Matkustinkin Helsinkiin linja-autolla, koska myöhästyin junasta.
Mä matkustinkin linjurilla Helsinkiin kun myöhästyin junasta.

Oletko nähnyt missään isoveljeni matkapuhelinta.
Ookko nähny missää mun isoveljen kännykkää?

Ostitko sen hameen, jonka näimme viime viikolla Hennes & Mauritzissa?
Ostiksää sen hameen joka me nähtiin viime viikol Henkkamaukassa?

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hauska:-)
Mulla menisi melko lailla samoin,mutta menisin linkillä sinne Helsinkiin.
Mukavaa viikonloppua!
Sari

Riikkis kirjoitti...

Kiitos, samoin teille, Sari!